Lucia firanden

JA, jag är heeelt slut,  verkligen, vill bara krypa ner i sängen och sätta igång en bra film och käka lussebullar utan russin, låter inte det härligt?
Nej, istället ska jag sitta här framför datorn och skriva på mitt teknikarbete om dammsugaren. usch..
Dagen har varit okej, ganska mycket plugg.. Men imorse gick jag, Anso och Alexandra runt och informerade de söta femmorna och fyrorna om det speciella lucia firandet vi har i min skola. Då har vi som en tävling mellan arbetslagen ( A B och C). Man tävlar med bästa lucia tåg och innebandy. Man ska ha ett eget tema på luciatåget, som t.ex kärlek, vänskap eller kanske 80-tal, och det är alltså niorna som håller i sitt arbetslag. Så idag efter skolan så hade vi ett litet möte, det gick inte så värst bra, eftersom att vissa killar i min klass inte riktigt har växt upp och satt och skrek hela tiden, då tänker jag "borde inte vi försöka vara en bra förebild för de yngre?", men nej, dom betedde sig värre än alla.. Men vi lyckades iallafall komma framm till ett tema, som jag dock inte kan avslöja här eftersom att det ska vara hemligt inför de andra arbetslagen, och jag vet att några från A och B läser min blogg, så det får vara en hemlighet tills den 11 december, då allt sker :)

Oh gud, luciafiranden får en verkligen att känna att snart är det jul, det är helt sjukt tycker jag, det känns som igår man låg och solade på terassen.

Men 13 December är också en väldigt viktig dag för mig, och för flera av mina vänner, eftersom det är då våran nära vän Denise fyller år, hon försvann från oss 2006, men vi firar henne alltid ändå, och i år skulle hon fyllt 15, saknar henne verkligen helt otroligt mycket. Väldigt mycket känslor brukar komma upp den dagen..

Nu måste jag verkligen plugga lite, skriver senare. puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

kan inte du berätta om denise, minnen du delat med henne osv?

2008-11-18 @ 22:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0