Godmorgon

Har ni sovit gott? och har ni haft en bra helg?:) Har ju inte bloggat på två dagar, så jag har lite att ta igen. Så jag tänkte ta allt från i fredags, vad jag har gjort osv :)

Fredag; Min fredag började med att jag vaknade upp, jag ville verkligen inte,hade ingen ork att ta mig till skolan. Men jag drog mig upp i sängen, och fixade mig lite smått.. Skoldagen var trevlig, nästan ingen lärare var i skolan, så vi hade vikarie på nästan varendra lektion, vilket ´var super skönt.. Sen blev det lite bråk med rektorn också.. Men iallafall, efter skolan, så tog jag tåget med Anso, in till stan (hon skulle till Jasmine). I stan så träffade vi på Luciano som jag inte har träffat på jätte länge, så det var kul :) Sedan mötte jag Lina, och Anso mötte Jasmine.. Jag och Lina begav oss nästan direkt till Shestore i ph-huset, där jag hade haft span på ett par skor, och jag bad att dom fanns kvar. And guess what? dom fanns! Så jag prövade dom strl 40, (jag har stora fötter), dock var dom lite förstora och 39 var för små, då kom en smart kille som jobbade där och sa att man kunde ha inlägg, så jag köpte skorna och inlägg till. Och jag blev jätte nöjd, och slängde på mig skorn på en gång, när jag tog på mig dom så var det en tjej som kom fram och frågade vart jag hade köpt dom, så det gjorde mig också glad, att även andra tyckte att dom var snygga! Vi gick vidare och jag såg en superbillig klänning på Gina T, så varför inte köpa den? jag köpte den iallafall, kanske inte den snyggaste, men den funkar absolut.. Sen började jakten på ett billigt rosa läppstift. Vi mötte Amir och han fick följa med oss att leta.., Efter mycket om & men, så hittade jag det perfekta, och jag tror det var från Maybeline. Sedan tog vi tget till Tumba, där Lina bor. Vi hyrde två filmer: Bratz (inte tecknad) och Wedding daze. Under kvällen tog vi det ganska lugnt, kollade på filmerna och båda var bra, förutom att jag somnade till Wedding daze.. Men jag vaknade upp igen pigg som en nötkärna, men då hade filmen precis slutat. Vi kom i säng runt halv 5.. 
         
 Lördag; Jag hade ställt klockan på 10:00, så jag vaknade till låten "breathing your love- katdeluna ft Darin" , jag var jätte trött eftersom att jag inte hade sovit i många timmar.. Men jag väckte Lina och vi gick och åt frukost. Sedan ringde pappa mig, för jag skulle träffa honom och hans flickvän!!!:D Jag började fixa mig lite och bestämde med pappa att vi skulle mötas på medborgarplatsen. Vid 12 så åkte jag från Lina. Sedan mötte jag som sagt upp pappa och hans flickvän Angelina. Det var jätte kul att träffa han igen eftersom att jag inte har träffat han på ca 1 år nu. Vi gick runt lite på söder, och jag fick ett par jeans från Millers, det behöve jag verkligen! Sedan tog vi tunnelbanan till T-centralen och gick till Sushi resturanten Arigato. Vi åt Sushi och satt och pratade i kanske 1,5 timmar. Det var jätte gott. Sedan skiljdes vi åt, dom åkte tillbaka till sitt hotell, och jag skulle åka hem.. Men vet ni vad? igår var den värsta tågresan jag har varit med om i hela mitt liv..  Tågen kom rätt tid och allt. Men det var lite knäppt från början för tåget åkte inte förens efter ca 10 minuter. Sen när det började åka så blev jag glad. Men nu kommer det värsta, det var signal fel.. och gissa hur lång tid det tog att komma från Centralen till stockholm södra? Ni kommer inte tro mig, men det tog 1 timma, fattar ni 1 timma! plus nåra minuter till. Hallå, jag skulle ju vart hemma inom den tiden, men istället så hade jag inte ens kommit till stockholm södra:S.. Tåget fortsatte sedan att krypa framm eftersom det var kaos vid varje signal. Jag var så sur. och trött och satt ihoptryckt med påsar och väskor. Fyfan!! Men efter Älvsjö så började tåget åka som vanligt. Men sedan kom jag på att jag skulle få vänta 45 minuter i västerhanine, arrrgghhh. Jaja, efter ungefär 3 timmar så kom jag äntligen hem.. Väl hemma så duschade jag och sminkade mig lite, sedan gick jag till Anso. Där var det ett par stycken och knäppa jag började snacka min Thaisvenska, haha. kulkul. Men ungefär vid 1 så gick jag hem igen. Supertrött var jag och gick och la mig på en gång.. Det här hade jag på mig;

Nu har jag alltså vaknat upp.. Och ska straxt börja fixa mig för jag ska åka in till stan och träffa pappa idag också. Vi ska nog ta en fika och hitta på något kul. Mer från mig får ni höra senare.  Och glömm inte, kommentera mera!puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

vart är jackan ifrån? :)

2008-10-27 @ 12:00:58
Postat av: kim

Jackan är Canade goose, köpt på Red devil :)

2008-10-27 @ 12:24:24
URL: http://kimwoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0