-

Jag kunde inte sova inatt. Knappt en endasta blund. Det var aldeles för mycket tankar som snurrade runt i mitt huvud. Det händer så mycket just nu, men ändå inte.
Jag funderar allt för mycket på hur jag ska nå mina drömmar, istället bara för att leva som en tonåring. Det är fel, så jävla fel.
Visst, man måste fundera på sin framtid, men inte allt för mycket, som jag gör. Jag måste lära mig att koppla av, sluta tänka. För ja, jag har sömnproblem, och det är pga alla jävla tankar.
Sen igår, när jag låg där i min säng och försökte sluta tänka överhuvudtaget, då blev jag aldeles tom. Jag fick andnöd. Panik helt enkelt.
Jag har för stora krav på mig själv, och när jag inte gör som dessa krav säger, så mår jag så dåligt. Jag känner mig som en fruktansvärd människa.

Usch vad det låter som jag har problem. Men det är exakt så det är för mig.
Kan någon utav er hjälpa mig med detta? att hantera sånt?
Och känner någon utav er igen sig?

Maila mig: [email protected]

Kommentarer
Postat av: elise

jag hade förrut en tid där jag var jätte stressad, tänkte hela tiden på framtiden och hur jag skulle uppnå det jag ville mm. Sedan så började jag med att fokusera på ett mål i taget, att istället för att tänka på ALLT som jag vill kunna göra och lalal, så tog jag typ en vecka i taget och det fungerade faktist och nu känner jag inte av stressen förrutom ibland. Annars kan jag också tipsa om att du försöker hitta något som får dig att tänka på annat, jag till exempel började läsa böcker och då glömmde jag bort alla dessa saker som stressade upp mig och jag blev lugn. Jag vet hur jobbigt det är, så jag hoppas att det här kan hjälpa dig på något sätt. :)

2009-04-14 @ 22:56:02
URL: http://neonbrun.blogg.se/
Postat av: kimmy

jag känner också precis likadant, men man får som sagt ta en sak i taget då går det jättebra! men jag känner mig fortfarande pressad och jag tycker allting är jättejobbigt :( antar att det är så att vara tonåring nu för tiden.

2009-04-16 @ 00:12:52
URL: http://kimberli.blogg.se/
Postat av: Steffe

klart man tänker på framtiden...kanske lite för mycket ibland ja...

Men ska starta eget så fort jag fyller 16 och förhoppningsvis kanske man kan lugna sig lite då :p

2009-04-16 @ 20:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0