New york

Jag skrev i inlägget tidigare att jag planerar en Usa resa efter gymnasiet.
Men nu när jag klickade mig in på Engla's blogg, så kom ett glädjerus i hela kroppen. Hon och http://airtours.se  lottar ut en cityweekend till bland annat New york, som är en dröm för mig.

New york "the city that never sleeps", tänk att få uppleva det. Jag har haft drömmar om att jag är i New york flera gånger, och varje dröm har varit underbar.
Jag vill uppleva detta land, jag vill uppleva denna stad, i mina unga dar. Jag vill gå på New yorks gator och torg med en stor shopping "korg". Jag vill shoppa tills mina fötter blir ömma, men det är något jag än sålänge bara har kunnat drömma. Känna mitt hår fladdra, glädje i hela kroppen, från tårna och ända upp till toppen. Jag vill även kunna dela med mig detta till en kär vän, så att även hon får ett minne som hon aldrig kommer glömma sen. I New york tror jag även att jag lättare kan uttrycka min stil, för där går folk klädda hur de vill.
Jag vill möta denna stads befolkning, och veta om det verkligen är så att de flesta går runt med en diamantring.
Om livet verkligen är som i "sex and the city" eller "gossip girl" i denna stad, eller om det bara är en fasad?
Ja, jag har många funderingar på hur New york verkligen är, men jag kommer aldrig riktigt veta, förens jag har upplevt det, förens jag har varit där.

Kommentarer
Postat av: Jasmine

du kan åka med mig till usa kim :) pappa säger att jag får ta med mig några kompisar (:

2009-02-12 @ 20:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0