en drömm


Min största drömm, sen jag har varit liten är att bli modell, säkert många flickors drömmar. Jag har flera gånger stött på folk som säger att jag kan bli modell, och borde söka till en argentur. Och hoppet om det har höjts för varje dag.  Förut kollade jag på varenda avsnitt av top model, jag försökte lära mig allt dom gjorde, övade framför spegeln hela tiden, på ansikts uttryck och poser..
Sen nu i födelsedags present, fick jag att fota mig, på model house. Flera vet säkert vad det är?
Jag åkte dit, skit nervös var jag. Hade nästan inte sovit på natten. Jag blev sminkad av make up artister, och fick fixa håret själv. Sen blev jag uppropad av fotografen, det var en tjej, hon själv såg ut som en modell.
Hon skulle ta en test bild, första bilden hon tog så sa hon : oh herregud vilka fina ögon.
självförtroendet höjdes. Jag slappnade av, och gjorde min grejj. Efter kanske 5 bilder så sa hon något som alla modellver vill höra, hon sa att jag var sjukt fotogenisk. Jag fortsatte göra det jag älskar, tog nytta av alla poser osv från top model. Sen sa fotografen: Du borde bli modell, om du inte redan är det?
Då blev jag lycklig, att en fotograf säger så, som förmodligen också var modell. Hon gav mitt mamma ett nummer och hemsida till en argentur. Sen när vi skulle kolla på bilderna var det en annan tjej som hjälpte till, hon kom med komplimanger också, och att jag ser ut som en modell. Mamma och den tjejen valde ut 8 st bilder som jag skulle få med mig hem..

Och nu har jag tagit det andra steget, jag väntar nu svar från argenturen som fotografen tipsade om. Och även om den argenturen tackar nej så kommer jag fortsätta kämpa, jag ska nå min drömm. För jag vet att jag kan!

Kommentarer
Postat av: Yasmin

fan va kul hoppasd dt går bra (:

2008-09-15 @ 20:26:10
Postat av: Qlink

Trevlig blogg!

Postat av: Anonym

tööööööööööönt

2008-09-15 @ 20:29:23
Postat av: Anonym

skrytt lite till

2008-09-15 @ 20:44:19
Postat av: Kim

Jag skryter inte. jaj tyck vad ni vill (:

lite avundsjuka kanske.?

2008-09-15 @ 20:53:45
URL: http://kimwoes.blogg.se/
Postat av: nathalie

gud va härligt!

hoppas du når din dröm, du var verkligen fin på bilderna i headern. ett stort lycka till, säger jag bara :)

2008-09-16 @ 19:12:34
URL: http://nattt.blogg.se/
Postat av: nora

ååh gud va kul:) !

hoppas du blir modell:D



btw, din blogg är jätte fin:)

2008-09-16 @ 21:16:25
URL: http://nrw.blogg.se/
Postat av: Anonym

Shit vad kul!

hoppas att det leder till mera(A)

Kommer du att lägga ut bilderna här?

Fiin blogg :D

2008-09-16 @ 22:04:24
Postat av: kim

Absolut kommer jag det om allt går bra :)

tackar:)

2008-09-16 @ 22:07:32
URL: http://kimwoes.blogg.se/
Postat av: jossan

asså, inte för att vara taskig eller nått men du är för kort för att bli model.

2008-12-22 @ 03:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0