fötroende

Ja allihopa, jag har en fråga till er alla. Hur många utav er, har någon som ni verkligen litar på upp till 100%?

Ska jag vara ärlig, så har jag nog ingen som jag verkligen litar på. Och för vissa, så är de deras fel. Men för andra så är det pga av de som har svikit mig, har förstört mitt förtroende för folk. Jag litar inte på någon längre. Ljuger någon för mig, eller sviker mig, och jag får reda på det, så har jag väldigt svårt att någonsin få tillbaka förtroendet för den personen. Jag tycker att det är jätte jobbigt att det ska vara så, man vill ju så gärna ha en vän, som man faktiskt kan lita på upp till 100%, men nej, jag har inte det. Nästan alla jag umgås med har faktiskt svikit/ljugit för mig flertal gånger, så numera är jag väldigt försiktig, för jag är helt enkelt rädd, att ha ett starkt förtroende för en människa men bara bli sviken.
Sen när det gäller "kärlek", så är det samma sak där. Jag är rädd för att falla, jag vågar inte riktigt. Men allt har en förklaring om varför det har blivit så att jag inte kan ha förtroende för någon. Och att somna varje kväll, utan att veta om man kommer ha sina vänner kvar, utan att det ska svika mig, är väldigt jobbigt. Att ständigt gå runt och vara orolig över det.

Jag vill hitta trygghet
, jag vill återfå förtroendet för människor, jag vill kunna lita på folk. Jag vill, men det är för svårt.

Kommentarer
Postat av: Micaela

Jag förstår det med tanke på hur dum i huvet Alexandra är.

Men faktiskt,jag känner samma sak. Jag har ju kompisar jag litar på upp till 100 % men det om kärleken,killar går verkligen inte att lita på.

2009-03-23 @ 19:33:52
URL: http://micaelis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vet exakt hur det känns, men hellre riktiga fiender än falska vänner, right?

2009-03-23 @ 20:02:56
Postat av: Marie

jag har... flera stycken faktist, som jag litar på :) Så länge jag har dom så behöver jag inget annat :P

2009-03-23 @ 21:47:13
URL: http://mjaoows.blogg.se/
Postat av: Ronja

Förtroende till mina vänner? Absolut, men aldrig upp till 100 %. Jag håller med dig.

2009-03-23 @ 22:20:42
URL: http://inkompetens.blogg.se/
Postat av: Josse

Jag förstår precis vad du menar. Alexandra förstörde väldigt mycket av mitt förtroende till kompisar också

2009-03-24 @ 12:44:23
URL: http://emojosse.blogg.se/
Postat av: Zarah

Jag känner i stort sett likadant.

2009-03-25 @ 14:40:04
URL: http://zlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0