Tiger

Hittade en bild från när jag var i Thailand för ganska många år sedan.
Då var på en djurpark med tigrar och alla möjliga kattdjur. Vi fick ta en bild med en tiger och min syster fick även mata den med nappflaska, annars om den inte fick mat så fanns det risk att den skulle attackera.
Jag kommer verkligen ihåg det så väl. Hur det kändes att klappa en livslevande tiger. Den var så mäktig, och man hade verkligen respekt för den trots att jag var så liten.

Men sen såhär efter, nu när jag är äldre, så förstår jag hur hemskt det var.
Stackars tiger som var tvungen att ta kort med människor och leva i ett sånt fångenskap.
Leoparderna inhängnader såg ut som fängelseceller. Det är hemskt, det är nästintill djurplågeri. Men det är ju så att alla länder har olika sorters kultur och ser olika på saker.
Men vad vet jag, kanske så hade djuren det jätte bra där, man vet ju inte. Men just det där med att man ska ta kort med dom osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0