knocked me down

Inte nog med hjärnhinnesinflammation i snart ett år..
Mamma har precis pratat med min neurolog. Jag har stresshuvudvärk också. Tack så mycket. Detta innebär att jag måste börja simma typ minst två dagar i veckan, och även börja basta mycket. Vilken tur att vi har bastu. Sen så räcker det inte med det, jag är tydligen typ i riskgruppen också för svininfluensan, vilket innebär VACCIN! Jag som hade lovat mig själv att inte ta det där skitet. När mamma sa det så börja jag bara skrika och slängde på luren, förlåt mamma. Men jag vill verkligen inte, man vet ju inte något om bieffekter som kan komma om ett par år. Vill verkligen inte. Dessutom är jag otroligt spruträdd.
Jag kommer aldrig vara en frisk människa, det är bara att insé. Okej nu överdriver jag lite, men vafan. Det här är inte kul.

Kommentarer
Postat av: Anonym

man kan bara ha hjärnhinnesinflamation i två veckor och vara inlagd på sjukhus om man får det. behöver du uppmärksamhet eller?

2009-12-02 @ 02:32:14
Postat av: Anonym

har man hjärhinneinflamation måste man vara inlagd på sjukhus.. så du har inte hjärhinneinflamation för det kan man bli av med med medecin!!

2009-12-02 @ 02:34:26
Postat av: Anonym

http://1177.se/artikel.asp?CategoryID=25497&PreView=

2009-12-02 @ 02:36:33
Postat av: Kim

Det finns två sorters hjärhinnesinflammation, en som man får utav fästingar, som är allvarligt. Då måste man åka till sjukhus och förmodligen ligga inlagd. Sen finns det även den sorten då man får hjärnhinnesinflammation av ett virus som man har haft i kroppen, som inte alls är lika allvarlig, men det är inte så kul. Den är den andra sorten jag har. Min neurolog sa att jag förmodligen skulle gå runt med otroligt mycket huvudvärk, koncentrationsvårigheter osv i upp till ett år. Jag tycker själv också att det låter skumt. Men i guess att hade rätt eftersom allt stämde. Är även känslig mot ljus och ljud o sådant.

Sen om ni vill tro att ni har rätt så är ju det en annan sak, annars är det ju bara för er att ta kontakt med min kära mor eller nån annan?:)

Nej, man kan inte äta medicin mot hjärnhinnesinflammation, istället får jag jag äta ca 4st 1grams alvedon om dagen, för att försöka hålla huvudvärken borta.

Kram på er ;)

2009-12-02 @ 06:17:09
URL: http://kimwoes.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Men ibland kan man få kvarstående besvär som huvudvärk, yrsel, koncentrationssvårigheter eller försämrad hörsel. Några få som får hjärnhinneinflammation orsakad av bakterier avlider."

2009-12-02 @ 06:25:17
Postat av: Anonym

man kan inte ha hjärhinnesinflamation sålänge, bara efterbiverkningar som efter du krossat ett knä du kommer säkert ha ont i hela ditt liv men det kommer inte alltid vara krossat. du har blivit av med din hjärnhinneinflamation men du har biverkningar kvar från den! så snacka inte bullshit och om du tror att man kan ha det i ett år, BYT LÄKARE!

2009-12-04 @ 01:03:42
Postat av: Anonym

det finns antibiotika mot det och annars försvinner det för det mesta av sig själv efter två veckor. SNACKA INTE BULLSHIT

2009-12-04 @ 01:05:20
Postat av: kim

Fortsätt prata, ni kanske har rätt. Vad vet jag?

Men jag tror iallafall på vad läkaren har sagt till mig, sen att ni har egna uppfattningar är helt ok. Men som sagt, jag kommer inte tro att ni har rätt.

2009-12-04 @ 12:56:59
URL: http://kimwoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0