självförtroende

Är hemma från skolan nu.
Måste plugga litegrann. Men först vill jag skriva lite.

Ni som har läst min blogg ett tag vet nog att min självförtroende inte alltid är på topp? Att jag ställer för höga krav på mig själv, och känner mig ful, tjock osv.
Och så är det, alla har sina upp och nedgångar.
Men jag har börjat tänka längre. Jag tänker på att alla människor har något unikt, något vackert. Även jag, och även du. Man ska sluta tänka på de "fula" delarna på sin kropp, och kolla på det unika. Tycker du att du har konstig näsa, eller konstiga ögon osv? Då ska du vara stolt, konstigt är unikt. Unikt är vackert
Och jag kollade nyss på Tyra Banks show. Där var det en kvinna/tjej, som kände sig så otroligt ful. Hon kände att hon inte räckte till för sin pojkvän. Hon sade att han förtjänade en modell. En smal modell. Visst hon var mullig, men även de är vackert. Har de där pinnsmala modellerna kurvor? nej. De smala människorna vill ha former, de lite mulligare vill ha mindre former. Går du på stan någon dag, och kanske ser någon som du tycker ser så himla mycket bättre ut än dig, så kan jag lova att även hon kollar på folk och tycker att de ser bättre ut än henne, osv.
Ingen är perfekt. Men vi alla har något.
Jag har lärt mig att leva med mitt utseende, för det var såhär jag föddes, det är såhär jag ska se ut.
När jag var mindre, så hatade jag mina stora läppar. Jag tyckte att jag var riktigt jävla ful, för jag såg inte ut som de andra med små söta läppar. Det hände till och med att jag "höll in" läpparna för att de inte skulle se så stora ut.
Men genom åren så har jag lärt mig att det är snyggt på mig. Och istället för att dölja mina läppar så framhäver jag dem stolt.
Och det borde du också göra med dina unika delar på din kropp.
Jag ska erkänna en annan sak, jag tycker att jag ahr enormt stora höfter. Men hey, hur många killar säger att de vill ha tjejer utan former? nästan ingen. Former är snyggt, och kvinnligt. Det betyder självklart inte att tjejer utan former är okvinnliga. Även smala kroppar är otroligt vackra. ¨

Vad jag försöker få framm är att man måste lära sig att leva med sitt utseende. Man måste komma på att man faktiskt är unik och vacker.
Det kan ta ett bra tag att komma underfunn med detta, och om jag ska vara ärlig, så kämpar jag fortfarande. Men jag har kommit en bra bit på vägen.
Alla kan, om man vill. Tänk på detta nu, och hoppas att det hjälpte er med dåligt självförtroende lite.





Kommentarer
Postat av: Alize

Hej :)

Rösta jättegärna på min blogg som månadens blogg hos elinhultman.blogg.se



Kram

2009-05-19 @ 19:45:14
URL: http://sweetalize.blogg.se/
Postat av: michelle

bra inlägg..vill höra vad du tyckr om rasism..har själb blivit utsatt för de för jage mörk..inte kul

2009-05-20 @ 18:39:25
Postat av: Anonym

jättefint skrivet, och du är verkligen unik, alltså dte finns inte många som ser ut som du. men dte är på ett jätteposetivt sätt! du är jättevacker :)

2009-05-20 @ 20:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0