Jensen norra

Postat av: emma
hej.
vet att du går media och journalistik på jensen. har lite frågor jag hoppas du kan svara på bloggen.
1. Hur mycket poäng behövde du ha för att komma in?
2. Är det mycket plugg?
3. Hur trivs du?
4. Vad läser du för ämnen?
5. Hur känns halvdagarna för dig?

kram. du e btw skitsnygg och asbra blogg, lite dåååålig update haha :p

Först och främst tack så mycket :). Sen vet jag att jag har dålig update, men jag orkar helt enkelt inte:)
Tänkte svara lite smått på dina frågor.

1: intagningspoängen var 230 och medianen låg på 255 om jag inte minns fel. Annie, du får rätta mig genom att kommentera. haha. Alltså var det ovanligt höga poäng för en medialinje och faktiskt högst poäng av alla linjer på skolan. Men som jag har sagt till många andra "vill man så kan man".
2: Nej det är inte mycket plugg. Däremot så kan det bli så att om man inte hänger med i skolan så blir det mycket. Men det är ju ens egna val. Jag brukar nästan aldrig ha läxor. Iallafall inga som påverkar min fritid.
3: Jag trivs superbra. Min klass är toppen och lärarna är skitbra också. Det är även bra atmosfär eller vad man ska säga. Oftast inga sura miner eller några bråk.
4: I höstas läste vi: Samhälle A, Engelska A, matte A, Datorkunskap, mental träning, mediaproduktion och idrott&hälsa A. Tror att jag fick med alla där. Däremot så kommer vi denna termin byta ut samhälle mot svenska och vi kommer inte ha någon datorkunskap. Vet inte riktigt om jag fick med allt här, men på ett ungefär.
5: Halvdagarna är U.N.D.E.R.B.A.R.A. De gör så att man orkar ta tag i plugg när man kommer hem. I Skolor med heldagar så är det ju oftast så att man kommer hem från skolan och är skittrött och inte orkar ta tag i sina läxor och så. Men med halvdagar så gör man det. Själv tycker jag mer om tidiga veckor än sena, för då har man verkligen tid för annat efter skolan :)

Hoppast att du fick veta det du undrade över. Du kan ju även gå in på http://jenseneducation.com och läsa mer där. Kom även på öppet hus! Kanske är jag där då. HÖHÖ!

Kommentarer
Postat av: Anonym

dom ska lägga ner media linjen, men det berör inte dom som går den nu utan dom kommer helt enkelt inte ha det för dom som är yngre

2010-01-12 @ 08:25:47
Postat av: Kim

Dom ska inte lägga ner media linjen. Vet att däremot var något annat som skulle hända med medialinjen, men kommer inte riktigt ihåg vad. Sammanslagning av sam och media eller något har jag för mig.

2010-01-12 @ 13:10:30
URL: http://kimwoes.blogg.se/
Postat av: annie

helt rätt poäng, tror jag iallafall. och de ska verkligen inte lägga ner den, en till journalist klass ska ju skapas!

2010-01-12 @ 21:50:50
URL: http://anniepetronella.blogspot.com
Postat av: Kim

juste, det var så det var. Eftersom att så många sökte 2009! :)

2010-01-12 @ 23:42:11
URL: http://kimwoes.blogg.se/
Postat av: emma

tack så mkt :D

2010-01-13 @ 15:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0